Teknoloji şirketleri AB’de lobi faaliyetlerine 113 milyon euro harcadı
Brüksel merkezli Corporate Europe Observatory ve Köln merkezli Lobbycontrol, AB’deki büyük teknoloji şirketlerinin lobicilik faaliyetlerine ilişkin araştırmalarını yayınladı.
Buna göre Brüksel’deki teknoloji şirketlerinin lobi faaliyetleri geçen yıl arttı.
Teknoloji şirketleri AB’de lobi faaliyetlerine 2021’de 97 milyon euro harcarken, bu harcama 2022’de yüzde 16,5 artarak 113 milyon euroya ulaştı.
Geçen yıl toplam 651 şirket ve dernek, lobicilik yoluyla AB’nin dijital ekonomi politikalarını etkilemeye çalıştı.
Teknoloji şirketleri arasında Meta geçen yıl lobi faaliyetlerine en fazla harcamayı yaptı. Meta, 2021 yılında AB’deki faaliyetleri için 5 milyon 750 bin euro harcarken, geçen yıl bu rakam 8 milyon euroya ulaştı.
Apple’ın AB’deki lobicilik harcamaları 2021’de 3,5 milyon euro iken geçen yıl 7 milyon euroya ulaştı.
Çip üreticisi Qualcomm’un lobicilik harcamaları da 1 milyon 750 bin eurodan 4 milyon euroya çıktı.
Söz konusu lobicilik harcamalarının AB’nin dijital platformlara ilişkin yeni maddelerinin hazırlandığı dönemde gerçekleşmesi dikkat çekiyor.
Lobi faaliyetleri sonucunda teknoloji şirketleri üst düzey AB yetkilileriyle sistematik toplantılar ve toplantılar yapma olanağına sahip oluyor.